måndag 27 februari 2012

avsluta och påbörja

Har idag haft en bra dag...

Åkte och lämnade tillbaka div.kort på Biva och önskade Ulrika lycka till, som är kvar och praktiserar. Kommer gå bra för henne.
Sen tog jag bussen till Hornsgatan. Och äntligen beställde jag nya tapeter till vardagsrummet. Blev jättenöjd! Hoppas jag inte behöver vänta länge på att de kommer och sätter upp dom... vill ha upp nytt och sen städa och få upp andra gardiner osv. Är så roligt att få nytt och fräscht. Nu kommer det att bli det mycket ljusare och snyggare.

Sen hem och av någon anledning fick jag sådan energi, trots smärtan så har jag städat och pysslat lite här hemma. Var inte igår jag gjorde det. Bakade bröd och har gjort matlåda. Är så härligt att orka och göra det man vill.

För i morgon, då ska jag äntligen åka och jobba på mitt jobb. Längtar!
För trots smärta, som jag har nu dygnets alla timmar så har jag tänkt, tänkt och tänkt. Lära mig att förstå smärta, att veta var den kommer ifrån, att veta hur jag ska hantera den, har lugnat mig lite. Börjar känna mig lite lugnare, har lätt för att blir frustrerad och otålig. Men börjar känna mig lite mer tålig eller jag kanske bara skiter i allt och gör som jag vill ändå. Om det inte går så går det inte...
När jag nu har tagit beslutet att inte fortsätta med studierna mer, så har jag bara mig och jobbet att tänka på. Så jag ska verkligen försöka fokusera på att smärtstilla mig så gott det går och försöka träna, så mycket jag orkar och kan. Så endorfinerna ska få flöda som aldrig förr... ha ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar