torsdag 17 mars 2011

Planering...

Ska jobba hela helgen och så åker jag bort..bort!
Laddar upp lite här hemma så Jennifer har... ;)

Som jag skrivit tidigare så har jag då idag varit på Lilla Erstagården.
Var en mycket intressant dag... men jag känner nu, att när jag har varit hemma ett tag att dagen har berört mej extra mycket. Både gott och ont. 
Kändes speciellt med barnen där.... palliativ vård för barn?! 
Mmmm, lindrande vård.... för barn. Barn som ska dö... obotlig sjukdomar. 
Känns så orättvist, liksom fel. 

Nu på kvällen har jag verkligen känt mej så otroligt tacksam över att ha min dotter hos mej... 
att få krama och hålla om henne... säga att jag älskar henne osv.  

Fick många tankar, nu efteråt.

Dagarna går vidare och livet rullar på.... skönt att det stannar upp lite ibland.
Att få fundera lite... är nog bara bra, tror jag.

Har klippt mej idag... ja ja, bara topparna. Har ogräs på huvudet!
Sen blev det Claes Ohlsson på Drottninggatan. 
Och vips så låg det några prylar i korgen...
Ett mobil fodral....
och en
Lady shaver... lite lättare dåra ;)

Sen blev det hem och fixa inför resan på söndag. 
Tvätta, handla osv. 
Fixa matlåda.... torskrygg med smööööör :))
och purjolök, tomat och dill.
 Till det en grönsallad... blir min lunch imorgon. 
Om en vecka cirkus... kommer jag nog att starta min lilla kur med protein drinkar.
De har kommit nu iaf. Känns inspirerande... vill bra ut och gå nu oxå.
Var bara tvungen att testa choklad...mmm gott gott, faktiskt ;)
 Fast det känns fortfarande lite som om jag skulle vara  bambi på hal is, om jag skulle bege mej ut och gå. 
Är så isigt på vägarna, fortfarande. Väntar några dagar till...


1 kommentar:

  1. låter som att det var in intressant hospiteringsdag! väcker säkert många tankar...

    jag har varit hemma från jobbet pga sammandragingar och bäcken smärta, ska träffa MVC:s Dr på onsdag så får jag se hur det blir, om jag blir sjukskriven på halvtid eller så kanske... Hur har ni det på jobbet?

    Kram Moa

    SvaraRadera