söndag 13 mars 2011

Ändra kosten

Vill ju så gärna slippa äta bröd, potatis och ris....
jag blir helt uppsvälld i magen.
Mår egentligen inte så bra när jag äter det. 
Men det är svårt när man liksom är uppväxt och alltid har ätit sån mat
Det är ju gott också....

Har försökt att byta ut det en och det andra... men fy så svårt.
Har börjat kika in på lite olika hemsidor osv. Men jag är lite försiktig.... många konstiga sidor. 

Men har beställt ersättningar från Modifast nu.... ska testa iaf. 
 Och där rekommenderas det att hålla på med dessa drinkar i max 3 v. 
Ha ha... jag är glad om jag orkar hålla på i 1 v. Känns som om jag måste tugga, liksom.
Men ska testa iaf. 

Sen när isgatorna har försvunnit så, då blir det att ta rundor i skogen. 
Detta är ett måste.... vill inte ha min magen längre...jo, men inte som den ser ut nu. 

Men hittade ett trevligt recept här... verkar lovande: 

Räkröra med pepparrot i avocado

Förrätt eller kvällsgodis när det är fredagsmys

2 avocado
Vira in avocadorna i tidningspapper och låt ligga en dag eller två om du köpt riktigt hårda. Så blir de snabbt mjuka.

2 hårdkokta ägg
250 g skalade räkor
1 dl crème fraiche
½ dl majonäs
1 msk riven pepparrot
1/2 dl hackad gräslök
1 krm svartpeppar

Hacka ägg och räkor, spara några räkor för dekoration, blanda med majonäs och CF. Rör i pepparrot och gräslök. Smaka av med svartpeppar.


Ja ja... man kan ju alltid försöka... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar