tisdag 3 januari 2012

pratstund

Ibland behöver man reda ut saker och ting. Prat stunder är bra att ha...

Nu hade jag mycket på lager med min dotter. Känns så konstigt... tiden har gått så fort. Nu sitter man och pratar vuxen snack med min dotter. Vart tog den tiden vägen då hon var liten och man fick för sig att hon inte förstod, vuxen saker? Nu sitter man och diskuterar viktiga saker... pengar, förhållanden, boende, andra relationer men liksom saker som är viktiga och betyder något, för oss båda.

Och känslorna som är så viktiga för oss... Många kan säga saker till mig men det finns ingen som kan påverka mig så mycket som när min dotter säger något. Positivt eller negativt. Och hon är likadan.
Känns så skönt!

När vi reder ut saker så känns det som bomull i magen... underbart. Inget skrik, gräl, fula ord osv. utan bara en enkel pratstund. Med min nu vuxna dotter... lite svårt för att hinna med men ok, är väl bara att infinna sig att jag har en vuxen dotter. Vissa saker faller liksom på plats och hon glider mer och mer i från mig... fast bara på ett sätt. Vi kommer alltid vara nära varandra, på ett speciellt sätt. Det kan ingen ta i från oss.

Älskar henne så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar