onsdag 21 december 2011

smärta - märklig

Mmm, det där med smärta är underligt. Det liksom sätter sig både här och där. Psykiskt och fysiskt. Det är ju därför jag är så känslig... och då kommer det värsta jag har varit med om upp på utan. Hm... ja ja.

Nu är det stickit, molnande och domnande... i fingrarna. Märkligt... och det sa sjukgymnasten också. Jag börjar bli van nu... så jobba? Javisst, med piller i kroppen så går det fint, fint. Får ju tänka på något annat och det är ju så skönt.

Nu har hon, sjukgymnasten skrivit ett brev... en rekomdantion om att jag måste få göra en MR på min nacke. Och det välkomnar jag mycket, mycket.  Vill nu veta vad det är för fel. Jobbigt att gå och inte veta vad det är...även om sjukgymnasten är nästan 100 på att det diskbrock. Så i morgon blir det att ringa tant doktorn. Inte kul!

Men livet rullar på och nu är första terminen av utbildningen klar. Skönt men usch o fy vad tiden går fort. Är ju så kul! Och till våren blir det praktik på Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna och avd. Biva. Ska bli så kul och intressant. Och lite KBT... tänkande för mig. Ska utsätta mig för att vara på avd. där Jennifer låg när hon var förlamad. Men jag tror och känner att det kommer att gå jättebra. Och med rätt inställning kommer det gå fint, fint. Vill ju så gärna lära mig mer om äldre barn... och mer allmänt om barnsjukdomar mm. Det blir bra! Längtar...

Så nu blir det jobb o jobb o jobb o jobb... och mycket God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar