fredag 2 december 2011

den dära kajsa

En läkare ska kunna prata svenska
En läkare ska prata på ett sådant sätt så att patienten förstår. Vilken tur att jag förstår lite då...
En läkare ska ta sig tid att svara på frågor, när de ändå ringer för att lämna ett provsvar.

Man slutar aldrig att förvånas hur en del läkare behandlar människor. Det är ju så att en del läkare ska ju bara inte prata om eller ta i andra människor. Totalt olämplig!
Vilken tur att jag har varit och är i branschen... man måste ställa krav. Och veta vad man vill osv.

Så slutsatsen blev...

Jag har förslitningar mellan kota 5 o 6. Men man kunde inte se något patologiskt. Men ev. kan en MR komma att genomföras. Det beror på frågeställningen, som hon sa så fint.
När jag frågade hur man kan smärtstilla det hela så sa hon att morfin liknande medciciner kunde hjälpa, efter det jag sa att Citodon inte hjälper. Vad är då Citodon? Jo, morfinliknande preparat.

Men hon nämde Diklofenak...hm, ska testa iaf. Inflamatoriskt piller...? Mmmm, vi får se.

Sen blir det nog att vänta med att jobba tills jag har varit hos sjukgymnasten... ja ja, det var det det.

Det är väl som pappa sa när man var liten;
"man får lära sig att tåla lite" el. "det ska kännas att man lever"

Men jag är så trött på att ha ont, väldigt ont.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar