fredag 25 maj 2012

kan inte bli bättre, eller?

Oj, vilken skön dag!
Och vad mycket jag har fått gjort.
Torkat ur skafferiet
Kastat mat, saker och tidningar
Kört diskmaskin 2 gg
Tvättmaskin 2 gg
Rensat garderob
Fikat i solen
Svamlat med grannen
Fikat igen
Planterat blommor, som jag köpt
Gallrat i mina plantor
Städat
Bakat Pones
Käkat gott gott
Och monterat ett vardagsrumsbord, som blev så bra
Nu... nu är det kväller och jag är så trött, så trött.

Bilder...

 

Långledig innebär målade naglar, så det så... Sen, fula Ikeatofflor som var en skönhet för mina fötter.
De kommer att slitas ut i sommar, var så säker

 
Nyinköpta blommor: Löjtnanshjärtan och här kommer det i övriga krukor lite av det jag har planterat och gallrat. Men mer ska det göras...


Självklart en fika i solen... Och sen intogs god sommarmat: Skärgårdssill, ägg och sallad


Montera Ikeamöbel, behöver inte vara så svårt... struktur och planering och en sak i taget
 Alla vill vi ha vatten när det är varmt...

Och så här blev nu, mitt nya vardagsrums bord... och det gillas mycket

Imorgon bär det av till Vallentuna och hundutställning...
Vet ni? Jag älskar min ledighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar