tisdag 13 mars 2012

trött o ledsen dag

Usch, inte min dag idag.
Kommit hem efter ett kvälls pass. Har inte varit min dag idag. Känt mig ledsen och håglös. Tom - liksom.
Haft hur mycket som helst att göra osv. pga lite för lite personal, tycker jag. Och personal som inte kan kommunicera. Blir så trött och besviken. Men tack vare "två gamla rävar" har jag överlevt kvällen.

Och känslan när mamman känner att amningen är på G och ser hennes ansiktsuttryck när barnet tar tag, är fantastisk. Blir så glad över att ser hur glada föräldrar kan blir. Hur de ger sig hän allt man säger åt dem. De verkligen suger in allt... och glömmer sen det ovesäntliga.
Jag lovar - jag älskar mitt jobb! En sådan här kväll går jag mycket på föräldrarnas energi, deras glädje. Smittsamt!


En sak till... en statusrad från min dotter:

"Jag skulle göra allt för att få göra det ni tar för givet"


Min älskade dotter... älskar dig så. Om du bara visste...
Kram o Pöss







1 kommentar:

  1. Gud så söt.hon är din dotter o så vackra blå ögon men man ser att det inte bara är på ytan utan att hon är vacker inuti.förstår att hon haft det riktigt tufft med cancer o amputation.hon måste vara en riktig survivor.annsofie

    SvaraRadera