tisdag 27 mars 2012

så skör och så söt

Man är inte så tuff och kaxig med narkos i kroppen... men ack så söt och hjälplös. Men har funnits där, när hon som mest behövde mig.


Och hon är stark! Hon fixar det här... det vet jag. Och opertionen gick bra, tack vare hennes underbara läkare Otte Brosjö. Som känner henne och har gjort nästan alla opertionerna som hon vart med om. De känner varandra, hon är trygg.

Och minnena fanns där... men nu kan vi hantera dom. Vi pratar med dom och om dom... de känns mer ok när vi är i dom. Än när de finns bakom minnena. När vi väl står i minnena då kan vi hanter dom. Men när jag sitter hemma och blir påmind, då är det mycket, mycket värre... tankarna far iväg och blir ohanterbara. De liksom flyger iväg och blir någonting annat, som inte har någon förankring i verkligheten.

Fast det har ju inget varit i denna cancer resa... ingen förankring i verkligheten. Så, det är först nu man kan hantera minnen och saker som händer runt omkring mig.

Är inte lika rädd längre... år 2015 är hon frisk förklarad. Det ni... det ska firas, va så säker ;)


2 kommentarer:

  1. oj oj oj,vilken resa ni har gjort.Tror att ingen förstår riktigt som inte har varit med om något liknande.
    År 2015 får ni verkligen fira.
    Styrke och tröstkramar/Bitte

    SvaraRadera
  2. Ja, och snart är den slut, den där resan. Och hoppas aldrig mer behöva uppleva cancer. Men samtidigt har man inte velat varit utan det. För den har lärt mig och min dotter så mycket, om livet. Önskan hade varit att de inte behövde ta benet. Slippa amputationen... men är så tacksam över att min dotter överlevde. Kram tillbaka och ta hand om dig...

    SvaraRadera