torsdag 21 april 2011

glad påsk

Ja, då var det påsk!
När jag var liten var det en ganska mysig högtid. Det pyntades och kokades ägg. Det sattes upp fjädrar, tuppar o div. pynt. Och på lovet åkte alltid min familj och några andra fam. till Norge och åkte skidor.
Till Hardangervidda i norska fjällen. Kom alltid hem bruna och fina...
Men nu för tiden känns den mest som ett skönt lov för barn och andra som går i skolan.
Och ett skönt uppehåll för de som inte jobbar i vården och andra dygnet runt jobb. Annars är det väl också en mathögtid... där man får chansen att äta mycket. Och det är ju gott!
Jag gillar mest lax, ägg och lite olika röror... och lite "janssons", men bara lite då jag inte äter potatis längre.

Nu blir det ett natt pass... sedan jobbar jag på söndag.
Ska bara ta det lugnt! Ska fixa och dona lite här hemma, har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar