fredag 10 september 2010

Fixa o Dona

Ja, nu har jag fixat o donat idag. Var uppe med gumman vid halv 7 redan. Började med att duschade blommor osv. Plockade undan prylar som inte skulle vara framme. Mycket onödigt plock i början men sen är det kul. Putsade fönster i både mitt sovrum och v-rummet.

I sovrummet hade jag köpt nya violetta gardiner, kuddar och en filt. Tycker det är snyggt när accessoarerna går i ton i ton. Behöver inte vara i exakt i samma färg, alltid.

sovrummet v-rummet

Sen blev det v-rummet. Men där hängde jag upp beige/bruna panel gardiner och själklart kuddar i samma färg nyanser.

Är så kul att fixa o dona. Önska jag hade ett litet hus. Behöver inte vara ett stort. Ett litet, gammalt hus. Åh, va mysigt det skulle vara att inreda både nytt o gammal stil. Hm...kanske får skaffa en rik gubbe... ;)

Middag: rökta räkor, aioli, avokado, gurka, tomat och melon. Gott gott gott.....

Jennifer är ute med kompisar, jag sitter hemma ensam. Men dock mycket nöjd o glad över mitt hem. Ska jobba i morgon natt...tar det lugnt! Blir mycket helg jobb framöver, suck e väl bara o bita ihop.

Innan jobb imorgon, blir det ett besök hos grannen Eva. Hon har fyllt år och ska ha öppet hus för vänner. Ska bli trevligt!

Nu ska jag inta en slurp Martini Bianco och njuta resten av kvällen.

Föresten, måste visa min nya, underbara men dock lite krångliga mobil. Eller det är typ en mini data. Skit, va mycket man ska lära sig på den. Men oj oj oj så kul det är med små tekniska prylar.

Här e den: Htc Desire heter den! Snygg va´? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar