söndag 26 september 2010

En Bok


En söndag, ska inte göra nåt speciellt idag. Fast det hade jag tänkt göra, egentligen.

Jag och Jennifer hade tänkt åka på ett bok realise party. 
Helene Kindstedt har givit ut en bok om när hennes son hade cancer.
Om hur de arbetade sig fram, mot sjukdomen osv. 


Orkar han så orkar jag

Av: Helene Kindstedt
Utgiven: 2010
Helene Kindstedt har skrivit den bok hon själv saknade när sonen Ivar var sjuk.
"Det tog nästan nio månader från det första läkarbesöket tills tumören upptäcktes och jorden rämnade under våra fötter." Så beskriver Helene känslan när Ivar, då elva år, fick sin diagnos. Det blev början på en lång och tuff resa in i barncancervärlden. En resa som Helene skildrar med mycket humor och kraft trots allt det tunga.
Boken passar både dig som är anhörig och alla andra som är intresserade av hur vi människor klarar av de svåraste saker och överlever mot alla odds.



Men tyvärr har min gumma blivit sjuk. UVI har intagit henne kropp, usch o fy! Så jag fick avboka besöket hos Helene, tyvärr. Men vi ska självklart köpa boken ändå. Ska bli intressant att följa då vi lärde känna varandra då våra barn var sjuka. 
Själv har jag inte kommit så långt i mitt bok förverkligande. Jag har 279 A4 sidor text från tiden men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Måste ju korrektur läsa den ett antal gånger osv. Tiden får utvisa.
Så idag, vet jag inte riktigt va jag ska ta mej till. Kanske bara njuta av livet, ta en promenad el. så. Vi får se. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar