tisdag 2 augusti 2011

lite blandat värmland

Min mor och hennes grannar... ;)


Mammas underbara apelsinsaft soppa. Och ännu godare... de superfärska potatisarna som man plockar själv, direkt från egen odling.

 Mjögesjön, ca 7 km lång sjö. Och längst bort ligger detta smultronställe som min far har byggt.
Ett smultronställe...
Ett krigs monument, vid gränsen.
Det blev en tur till Norge oxå... 





Mitt syskonbarn, Josefin till hö. rider dressyr på sin häst Corney Island. Hon hade tävling som vi var och tittade på i Torsby. Blev glatt överraskad över den sporten...
 
Här är jag vid Tossebergs klätten, som det heter. 
Det är Norra Fryksdalen man ser i bakgrunden... så fint! 

 
 Här är det fika dags vid Sahlströmsgården...utanför Torsby, ett jättefint ställe.
Och så varmt, det var. Suck... men åh, va härligt.
  

Therese och Johan... Jennifers kusiner.
 Sista kvällen, dvs. igår måndag. Blev vi bjudna till min syster på grillkväll. Vilket var mycket gott!

Min "springgata"... ;)

Maskplockning... Jag och Johan

Som jag ser det när jag är ute och springer min lilla runda.



Mitt kära föräldrar hem och min älskade mor.

Tack för denna vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar