söndag 21 augusti 2011

har tänkt

Denna helg har jag då inte gjort mer än att ha läst bloggar, sovit, funderat och funderat... haft ont i axeln.
Ja ja... bla bla bla. Inte den mest produktiva helgen i histroien.

Men så läste jag Moa´s blogg. Det är en barnmorske kollega från jobbet som nyss (sedan 2 mån) har fått en liten son. Hon har gjort ett blogg uppehåll för att fundera på livet. Och jag blev så inspirerad. Just det här med att tänka på sig själv och ta hand om sig själv är ju egentligen väldigt viktigt. Men så svårt när man har ett litet barn. Många gånger är det självklart för oss själva men det är  faktiskt även det för vår omgivning. Eller?
Hon nämner i sin blogg om att ändra sin mat intag osv. Ja, det har jag verkligen ändrat på. Äter idag LCHF mat. Dvs. lite kolhydrater mycket fett. Passar mej utmärkt. Ingen svullen mage och kramper. Sedan det skönaste... jag har börjat träna mer regelbundet. Visst, det har tagit emot vissa dagar men när jag väl har kommit iväg så är det så underbart.

Och så undrar jag? Varför har jag inte gjort det här tidigare? Det är ju inte så stora och revolutionerande förändringar, eller hur?

Tack Moa! ;) Det finns mer saker att ändra på hos mej... en sak i taget, bara.

Kram o sköt om dej, för det är du värd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar