fredag 19 mars 2010

Vattenskada

Vaknade i morse, och av någon anledning tittade jag mot ytterdörren. Ops, det var mörka fläckar på tapeten.
Och fuktigt! Aj aj inte bra, tänkte jag och ringde Stockholmshem.
De kom efter ett litet tag. Han kände och sen gick han upp till grannen, som hade likadant, fast lite värre. Sen fortsatte han upp, upp och ända upp på taket.
Ja, där fanns problemet. Det hade bildats is som börjat smälta, sakta sakta....
Och ända därifrån och ner min lilla lya. Typ ca. 6 meter! Kul? Nä, gillar inte fukt och ev. mögel. Har bott i en sån lägenhet och vill inte ha en ny sån. Så jag hoppas de fixar det snart.
Ev. blir det nya tapeter...vi får se.

Nu ska bli ett nattjobb...skönt! Känns så ovant att vara på jobbet dagtid, som jag vart denna vecka pga utbildning.

Ha en trevligt fredagsmys...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar