lördag 21 februari 2015

Tvingade mig med till skogen


Usch och alldeles underbart skönt, idag. Idag tvingade jag med mig själv till skogen. Gubben skulle dit. Hugga träd, elda kvistar och skräp. Jag ville inte med först men... 
Om jag skiter i själen och åker med ändå? 
Frisk luft och motion brukar ju hjälpa, har gjort det tidigare. 


Och, som det gjorde... Så skönt! Blev gladare och så skönt att röra på sig. Elda, dra små stockar, kvistar och pulsa i snön. Både seretonin och endorfinerna flödade... 😃
Kommer nog ha träningsvärk imorgon. Den kommer jag njuta av! 


Detta var medicin för själen! 


Tänk, att det ska vara så jobbigt?! Men, jag tror inte jag är ensam om att ha ont i själen. Jag måste bara "vädra" den ibland. Fler skulle nog behöva göra det... 

Ta hand om dig... 
Trevlig helg! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar