torsdag 12 februari 2015

Jobba och Studera


Hej och hå vad det är mycket nu för tiden.

Tiden på Granngården fick tydligen chefen att gilla mig. Jag hann att vara i skolan en dag, sen ringer hon 22.20 på måndag kväll och vill att jag ska jobba på tisdag. Men, jag går ju i skolan, tänker jag.

Hur ska jag hinna? Men men... visst, jag jobbar! Fick köra till skolan med två elever som åker med mig samt prata med läraren.

Sen snabbt iväg och jobba till kl.18. Suck och stön, kl.19 har jag styrelsemöte med fiberföreningen hemma hos mig, är ordförande i fiberföreningen. Inte bakat eller köpt fika bröd. Det fick jag hämta i långkallingar, i frysen ute i en annat hus, som vi har på morgonen. Kallt!
Sen, städa....nja, de städar ju ändå inte så det sket jag i.

Men, så lever jag med bästa gubben i världen. För när jag kommer hem stressad och trött och tänker att jag är glad att jag får igång kaffet så vi har nåt iallafall.

Så har han, dammsugit, skurat golvet både i köket och på toalettrummet. Det luktar gott och rent. Kaffekopparna är framtagna och kaffet på G. Fika brödet är tinat och tillrättalagt på bänken. Bara att lägga upp på brödfatet.

Jag är så tacksam att jag har honom!

Kram älskling

Nu när det är full fart i skolan så är jag så trött på kvällarna. Det där med att lära sig procent, marginaler, pålägg osv. det är inte riktigt min grej. Sen ska det vara investering, varukostnader och rörelsekostnader. E´mycket nu! Men så roligt... annorlunda att lära sig nu och när man gick i skolan. Tyvärr, tar det längre tid att lära sig.

Och inte nog med att det är fredag i morgon så är det aktiviteter på lördag. På söndag, gissa vem som ska göra precis som hon vill? Sova länge... är prio ett!

Men, jag älskar när det händer saker. Mitt i allt så njuter jag också. Kanske skulle vilja ha lite mer fritid just nu. Men, det kommer sen...


Ha det gott...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar