söndag 17 juni 2012

regnet ger känsla

Den dära mysiga känslan att bara få kura ihop sig och bara mysa infinner sig. Att höra hur det droppar på fönsterkanten, och det är nästan inte en människa ute.

Kan tycka det är riktigt mysigt att ta på sig ordentligt med kläder och ge sig iväg på ett arbetspass. Livet går vidare, även om det regnar som om att det aldrig mer skulle regna. Barn och föräldrar måste få hjälp och idag ska jag gå in med den där känslan som om det vore jag som låg där, med mitt barn. Det är viktigt! Empatin... jag vet hur det känns. Inte att ha prematurbarn. Men att ha sitt eget kött och blod på sjukhus. Känslan av ovisshet... tankarna bara flyter ihop.

När livet stannar upp, det är då jag får tankeställarna om hur tacksamm jag ska vara.
Även om det bara öser ner, regn. Tid att reflektera är viktig. Ta vara på regn dagarna och fundera över livet. Jag hoppas att det känns väldigt bra, för de flesta.

Så, på med gummistövlarna, och hoppa i pölarna ända fram till ett härligt arbetspass! :))

Dags att hoppa i sina...

1 kommentar:

  1. Det är härligt att vi är så positiva i vårat land. Läser flera inlägg om det positiva med allt regn ( trots att vi nog faktiskt önskar oss SOL).
    Själv ska jag investera i en snygg regnrock, det lär behövas och nästa år blir det helt säkert en resa till värmen.

    SvaraRadera