onsdag 13 juni 2012

dagarna går fort...


Hej å hå vad dagarna går fort, fast jag är ledig!

Vet inte riktigt vad jag gör men ops, så är klockan typ sex på kvällen och man måste fixa matlåda osv. Självklart var jag ute och tog en pw idag. Vet inte riktigt hur långt jag gick då gps inte fick någon mottagning i början, vilket jag trodde. Och så blev det en ny runda, men ca. 4,5 km, ungefär. Oj oj, va varmt och svettigt! Härligt!

svettig? ja... ;)

I morgon ska jag efter jobbet testa lite nytt på F&S. Har bokat in mig på ett Core pass.
Hm, ska bli intressant. Kul och testa något nytt!

Måste också ge tips på något nytt som jag gjorde till matlådan, imorgon.
En pizza botten som är gjord enl. lchf. Blev jättegod!

eller kika in här, kanske finns nåt annat som passar

Ingredienser:
2 ägg
salt
2 msk olja
1 msk grädde
4 msk vatten
3 msk fiberhusk
1 krm bakpulver

Gör så här
Vispa äggen och saltet så att det bli fluffigt. Tillsätt resten av ingredienserna, blanda väl och låt det stå och svälla i 10 minuter.

Bred ut smeten på ett bakplåtspapper. Lättast är om man sedan lägger en bit plastfolie över smeten och trycker ut den på plåten. Grädda i 10 minuter på 225°C eller tills bottnen har fått färg.

Lägg på tomatsås och valfritt pålägg och grädda tills osten har smält!   



  
 Låt svälla ca. 10 min. Knåda ut med plastfolie, med händerna.

  
Låt svalna lite, sen lägg på det du vill. Här valde jag; rökta räkor, rödlök, paprika, tomater och mycket ost. Som tex. vanlig Godaost, ädelost och mögelost.
Kryddade med basilika, oregano, paprikakrydda.


Kanske blev lite mycket ost... rann ut lite. Men så gott... kommer definitivt att göras fler gånger.  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar