lördag 30 juni 2012

hemma

Jaha, då var det plock och tvätt på schemat. Men herregud... jag har ju semester! Kan väl ta det där, när det passar så...
Det blev en runda ist, löpning faktiskt. Mina knän har nu accepterat att jag vill springa så det blev en trevlig löprunda till sjön.

http://www.funbeat.se/
 Har ju tyvärr inte kunnat träna så mycket jag ville i Värmland pga mitt fina skavsår, som jag fick där.
Men med skavsårsplåster så testade jag nu efter en vecka... och det gick bra. Har blivit mycket finare.
Så nu blir det full fart igen...

Veckan hos mamma har för övrig varit skön. Lugnt och mysigt! Har pysslat lite med allt som hon vill ha hjälp med. Känns skönt att hjäpa henne.
Midsommarafton firades först på hembygdsgården. Sen blev det sill middag bla. hos syster och hennes man. Alltid gott med sill och nubbe. Senare bar det av till grannen. Där bjöds det på godricka och en "gotårta". Där satt vi och pimplade både det ena och det andra och hade allmänt mysigt hela kvällen. Möcke trevligt!

  
 
  
 

  
Vädret var på sitt bästa humör...

   
 
  

Ja, efter några dagar blev det inte så bra... blev mest innesittande. Det bara vräkte ner... himlen öppnade sig, liksom. Men, det blev lite gjort där också. Finns alltid något att göra när man bor i hus. Tycker jag är mycket trevligt... som tex. elda i den öppna spisen. Ja, det var kallt och ruggigt!

Mys!
  

Sen blev det en tur till Arvika för att kika runt i affärer. En mysig liten stad. Vet att när jag gick på gymnasiet där, så tyckte jag att det var en riktig hemsk stad. Men det är väl så att man växer ifrån och uppskattar andra saker här i livet. Jämfört med Stockholm är det en mysig liten pittoresk stad.

 
 Åh, älskar dessa djur... hur mysiga som helst.
Och deras husse (säger man så till hönsens ägare?, ha ha ) ger mig så underbara ägg som de producerar...
I love !
 

Ok, det var den hälsningen från min barndoms bygd. Som jag nu uppskattar på ett helt annat sätt än jag gjort tidigare. Det är ju så otroligt vackert... bara att sitta tyst och njuta, andas in frisk luft och bara vara. Vill man göra något så finns det att göra.
Nu är det en veckas semester här hemma i Stockholm. Känns helt ok, hoppas bara på bra väder. Känner för att åka ut till Fjäderholmarna el. nåt. Vi får se!

Fortsatt trevlig sommar!



1 kommentar:

  1. SV: Teck och tack! Har fortfarande ont i huvudet men det är mycket bättre nu.:)
    Stora bamsekramar Josefine

    SvaraRadera