onsdag 20 juni 2012

ett kvar

Yes, nu e det nära... möcke nära!

Ett kvällspass kvar! Sen denna underbara semester som infinner sig. Visst, skulle vara jätteskönt och härligt med sol och värme, som jag älskar. Men...
jag kan verkligen slappna av och ha det mysigt även med regn. Inga problem!

Så, nu har jag packat och fixat här hemma för en tripp till mitt föräldrahem och njuta av den värmlandska luften...skog, koskit, blommor, nyklippt gräs... Åh, va jag älskar denna tid! Sitta med mamma och filosofera på hennes veranda och njuta av en kopp gott kaffe. Njuta av livet, ta dagen som den kommer och verkligen få ner puls och bara vara. Det är semester för mig!

Och känslan att få åka och hjäpa min kära mor med saker som hon inte orkar längre känns så skönt. Att mitt dåliga samvete få komma till ro. Vill ju så gärna hjälpa henne. Självklart hjälper mina syskon henne men jag vill också... alla ska, om man kan, hjälpas åt.

Självklart får min kära katt sällskap. Min underbara granne håller ställningen. Underbart med bra grannar... Guld till henne!

Så, vi får hoppas att alla får en bra, solig och trevlig Midsommar!



1 kommentar: