måndag 13 juli 2015

Träffar man rätt... går det väldans bra


Idag undrar jag verkligen vad som har hänt. Det har liksom gått min väg idag. Och då pratar vi om de som jag tycker är rent ut sagt skittråkiga att prata med.

Då pratar vi om läkare och försäkringskassan

Helt fantastiskt! Försäkringskassan erbjöd sig to m att ringa upp och hjälpa mig. Höll på att tappa hakan, när erbjudandet kom. Och en så trevlig och tillmötesgående människa, det var.

Sen läkaren. Var tvungen att ha ett nytt läk.intyg. Hm, ringa om det är inte kul och absolut inte i efterhand. Men, jag testade att ringa... håll i er! Ringde kl. 13, fick tid till läk. kl. 14. Skit, måste hinna byta om och köra 4 mil, till Arvika. Det gick bra!

Väl inne hos läk. var det som om att komma till någon som hade känt mig i flera år. Han förstod allt jag kände och ville ha hjälp med. Och ang. läk.intyget var det absolut inga problem. Jag fick den medicin jag ville dvs. Gabapentin. Jag fick, utan att fråga en remiss till en MR (magnetröntgen). När den blir av vet jag inte men det är en annan sak. Bara att det händer nåt. Är så j-la trött på denna rygg nu.

Ibland ler gudarna åt mig... Ha ha ha

Nu ska det här gå fin fint framöver och så ska jag ha en bra semester. Samt så hoppas jag att det blir mycket med jobb i mitt nygamla yrke, som undersköterska till hösten.

Bildresultat för mår bra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar