torsdag 9 juli 2015

Att vara om sig och kring sig...


Det är ju skönt att jag är den jag är...

Som situationen är nu på mitt jobb så är det skönt att jag bara har några dagar kvar. Dvs. 4 dagar med 4 tim. pass kvar. Har inte fått någon förlängning... på gott och ont faktiskt. Tycker ju om mina kollegor och själva arbetet. Men inte att stå i kassa i 8 tim, varje gång jag jobbar.

Som jag skrev om tidigare. http://kildenlive.blogspot.se/2015/07/jobbig-tid-just-nu.html


Men, jag sitter inte fast i detta utan ser mig omkring efter annat arbete. Funderade och tänkte...
Jag har ju arbetat med barn i mitt yrke som Undersköterska. Och känner att det är det jag vill. Men här, där jag bor i Koppom finns inget sådant arbete. Här får man som Undersköterska arbeta med gamla människor. Och så tänkte jag lite till...

Och så ringde jag en god vän och hörde mig för. - Självklart ska du ringa! sa hon. Och så gjorde jag det och några dagar senare, efter ett besök så är jag nu timanställd fr o m 3 aug.

Bildresultat för hemtjänsten

Ops, här går det undan. Så, nu ska jag arbeta i hemtjänsten här i Koppom. Känns mycket bra och jag hoppas jag får mycket jobb. Mitt i allt så höjde jag lönen också... Alltid bra!

Så, det är ju alltid bra att hålla i sina kontakter och man måste nog vara lite om sig och kring sig, som det heter, om man ska ha/få jobb. Det kommer ju liksom inte till dig.

Nu kan ju då den lilla "nippertippan" försöka få sin personal att stå hela dagarna i kassan och må dåligt. Jag kommer då inte göra det, nåt mer.


Nu ser jag mest fram emot semestern. Och hoppas ryggen får det också. Vi är mycket trötta på att ha ont och att vara trötta.

Bildresultat för semester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar