onsdag 15 juli 2015

Norgeresa 180 mil


Nu är förberedelserna igång för fullt. Nu ska det här åkas bil. Hela 180 mil har vi framför oss på fredag. Vi kommer att vara framme i Nordnorge dvs. ute på en liten ö som heter Bö. Ska bli så spännande!

Där bor gubbens farmor. Hela 94 år, bor hemma och är kry som en gammal krutgumma kan vara. Det ska bli så intressant att träffa henne. Inte ofta man träffar så gamla människor nu för tiden. Undrar hur hon har gjort för att bli så gammal?


Jag var mycket i Norge och fjällen när jag var liten, Hardangervidda bla. Men, jag har aldrig varit så långt upp i Norge. Ska bli så häftigt att se fjällvärlden i den delen av Norge. Har hört mycket men inte sett eller varit där. 

Vi tar resan i etapper. Första stopp blir i Trondheim, ca 50 mil. hos kära svägerskan. Där blir det en övernattning. Sedan blir det en övernattning på en vägkrog i Mo i Rana, på  Bimbos vägkrog för att på söndag, förhoppningsvis en bra tid på dagen komma fram till Bö. 

Jag hopps jag kommer kunna lägga in lite bilder mm. För det kommer med all sannolikhet vara en natur som är häpnadsväckande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar