måndag 15 april 2013

våga erkänna... ångest

 
 
något kväver mig
 
vill lämna mitt gamla liv... är på väg
 
"håll om mig"
 
har fåt smaka på några knogar
 
vill inte längre
 
har förlorat min själ, många gånger
 
nu är den snart full med det jag vill
 
men fortfarande är det något som hotar att kväva mig
 
varför?
 
jag börjar få det liv jag vill
 
men
 
fortfarande är det något som måste bearbetas
 
vad, vet du min själ?
 
orkar inte känna så här när jag ändå
är på väg att få det jag vill
 
trycket i bröstet stör mig
gråten sipprar ur mitt öga
 
är trött, så trött
 
min värsta vän är och hälsar på
 
ÅNGEST
 
jag jobbar på att ta bort den vännen ur mitt liv
 
jag vill inte ha det tycket i bröstet
jag vill ha trycket i bröstet
 
av en go kärleksfull
 
KRAM
 
jag måste våga erkänna
 
tror inte jag är ensam
 
"men du som börjar ha det så bra, nu"
"du ska väl inte må sådär"
 
hate these words
 
det syns ju inte att jag mår, som jag mår
 
vågar jag erkänna, kan väl du våga förstå
 
eller...
 
ska det blir bättre nu, när jag få leva som jag önskar
 
älska den jag älskar mest
 
få vara trygg och kärlekfull
 
få vara med om livets överraskningar osv.
 
jag vill vara med själsligt, mentalt och fysiskt
 
vara med och våga
 
leva
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar