tisdag 9 april 2013

avfrosting & avskeds middag... en ledig dag

 
 
Nu är det full fart på städning
och rengöring
 
och fort går det och klar blir man snabbt
när man väl sätter igång
 
så avfrostingen gick som en dans
med "snabbtining"
 

 
Sen in till stan...
klippning av det långa håret
 
&
 
självklart en latte mittemot
samt
Brownes
 
 
Sen lite shopping
och
resa till min älskade dotter och hennes Daniel
 
Inte ofta man åker dessa gamla t-banorna
men skakigt och bullrigt
som alltid
 
 
 
Väl framme möts jag av Herr Picasso
(ja, han mår bra, trots hans skelning ;) )
 
 
Sedan överraskar min dotter mig
med påsk påse 
 
 
 
&
 
 min kära dotter och hennes Daniel
bjuder på
en fantastisk god avskeds middag
 
 
Röding, rotfrukts mos
spenat samt vitvins sås
 
Så kan en ledig dag gå till
 
&
 
som grädde på moset så hade jag så ont i min häl att jag inte orkade mer
ringde tant doktor och fick tid idag, tisdag
 
inte bra
 
diagnos; Hälsporre!
 
Vila, gå så lite som möjligt
 
Tack så mycket, passar bra i flytt tider
 
NOOOOT!
 
Så jag tar tåget till älsklingen och vilar där
kan ändå inget göra här
 
 
Trött, nöjd, glad och irriterad
 
 
 
 
 

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar