lördag 20 april 2013

installerar mig...

 
 
Då är jag äntligen här
 
känns konstigt men
så skönt
 
 
att komma in i andras hem
  med sina saker
 
är inte lätt
 
samsas javisst
inga problem
men
det känns
 
är det dina eller mina saker
som gäller
 
jag backar lite
 
vissa saker backar jag
de har gamla minnen med sig
de kastar jag
vissa packar jag ner
de kanske får liv igen
vem vet
 
vill ha nya friska minnen
 
men
så är det väl
med alla
 
ta hänsyn och respektera
 
jag går på magkänslan
det har alltid gått bra
 
Men
så fantastiskt
skönt att vara här
 
känna sig älskad och välkommen
jag går på moln
 
frisk luft
lungt och fint
 
det ser jag idag
inte för 26 år sedan
 
då var det bara en "håla"
 
uppskattar orten och samhället mycket, mycket mer
 
här ska jag trivas och ha det bra
 
Nej
lådorna står kvar
 
idag blir det att
packa upp
packa upp
&
packa upp
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Men så jobbigt att flytta men så spännande. Undrar vad jag får för grannar nu. En sån härlig planteringshörna och krukor du har.

    Har gjort en blogg på bloggplatsen.se. En jättetrevlig blogg-community-nätverk med blogglistor och orter, senste inlägg o.s.v. Har inte så mycket tid och energi för den just nu, men det kommer snart. Gå gärna in och kika.

    Du har väl fullt upp nu med förstås. Det blir ju ett helt nytt liv du skapar. Stor grej ju.

    Ser fram emot dig som bloggkompis.

    Ha en bra fortsättning på dagen.

    SvaraRadera