lördag 13 april 2013

en älskvärd dag...

 
En helt underbar dag trots ny snö på gården
 
 
Här kommer lite blandat ur dagen...
 
Har shoppat lite b la lite nytt till mina krukor & planteringen
självklart behöver man namn etiketter & bra pennor
 
 
Här är det på G... mycket
 
krasse, paprika, busk tomat, dill, gräslök,
isbergssallad, solros, basilika,
 
en liten omplanterings dag


 
förbereder för "gubbens" födelsedag
b la några
Dumlemuffins
 

 
lite ved körning
lite som ska in
 
så man kan tända i vedpannan
 
så att man får dusch varmvatten
 

 
trots snöovädret så kunde jag inte motstå
att köpa penséer och plantera
 

 
i min lilla planterings hörna
som jag bara älskar
 
 
kommer blir min
illa oas
i livet
 


 
älskar bara lerkrukor
snyggt använda
ska de vara
 
 
 
mer bland shoppingen idag blev det
 
ett par svarta klassiska byxor
 
&
 
en tunika
 
 
inför en konfirmationsfirande
 
Nu hörrni... nu blir det vin pimplande med gubben och soffhäng
sen ett underbart bubbelbad & ännu mera vin pimplande
med gubben
 
Ha det gött!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar