onsdag 24 april 2013

livet lever på landet... med nya rutiner

 
Det här med att leva på landet
nu snart en vecka
 
ja, det kan var upp och ner
 
lagar mat...
&
då går strömmen
 
ska duscha...
just det ja, jag måste lägga i ved pannan
för att få varmvatten
 
om jag vill älsklingen något...
går runt i huset,
 inomhus
ropar, hittar inte
får gå runt huset, 
ute
och runt där ute
för att hitta
 
att bara laga mat, är inte bara att laga mat...
alla tycker olika...
 
ska införskaffa mat...
måste ta bilen och åka iväg
(tur jag har körkort)
 
 
det här med att ha tonårskille/ar snart, omkring mig
ny utmaning
 
att hamna i en färdig familj
med egna rutiner
där allt liksom är färdigt
 
och här...
här kommer lilla jag
 
med mina små rutiner
 
Ja, efter 26 år i en storstad där allt är nära
allt är öppet, dygnet runt
 
levt ensam ett tag
gjort som jag ville, när jag ville
 
Men...
 
vad gör man inte för den stora kärleken, jag hittat
och framför allt
känslan att få vara tillsammans
 
få göra det jag
gillar mest och är intresserad av
 
kan säga att nackdelarna
kommer i skymundan
 
jämfört med vad jag känner efter en veckas boende
hos min älskling och hans killar
 
känns så rätt
mår så bra
 
men
 
kommer vara nervös inför nya jobbet
men det ska nog gå bra, som allt annat
 
hänsyn,
respekt,
trygghet 
och mycket, mycket
 
KÄRLEK
 
så kommer vi långt
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Jaaa...det är stort..Jag tror nog de tycker det är mysigt med dig. Ni får skaffa såna walki talkis..*S*..du har ju helt andra vyer nu än min lilla plätt här på gården och det kan ju vara bra att ha. Det kommer nog kännas bra att börja jobba. Var ska du jobba någonstans?

    Efter flytt och luftombyte kan jag tänka mig det känns lite mört nu, men det ger nog med sig snart.

    Tänk att Jeniffer och pojkvän ska ha barn..Då blir ni fler i stugan sen när de hälsar på. Sen kanske det blir fler barn och barnbarn med tiden..Haha..Ni kommer få fullt hus!

    SvaraRadera
  2. Ja du ser...stavar som en kratta gör jag också..Två ff till Jennifer..Hur som helst..så tror jag det bådar gott för pensionen och tror inte ni får tråkigt i stugan på äldre dar. Här är ganska trist nu. Trösten av tomheten efter Pelle är ju att jag kan gå och komma som jag vill, så jag ska faktiskt sätta in annonser och försöka få lite sålt och spara ihop till tågbiljetter. Har en del grejs som jag inte behöver. Det blir min prioritering..Göteborg är ju fint på sommaren också.

    Kram, kram

    SvaraRadera