tisdag 21 augusti 2012

mår fantastiskt bra


Tiderna förändras
och jag
med den
tror jag i alla fall

När jag var yngre skulle jag aldrig mer sätta min fot
i denna lilla by mer

Här har jag mått både
så bra och så dåligt

Att söka nya äventyr och utmaningar
var mer spännande och roligt när jag var
yngre, trots min dåliga självkänsla och självförtroende

Men...

Jag fick min identitet...
i den anonyma staden fick jag bara vara...
 utan att någon lade sig i och påpekade
fick bara vara, liksom

Jag fick självförtroende
jag fick självkänsla...

Ingen sa till andra hur jag var...
ingen lyssnade på andra
andra fick uppleva mig som jag var
och jag fick riktiga vänner...
som jag har kvar, många av dem

Med min älskade har jag hittat hem
tystnaden gör mig hel igen
att inte bry sig, som det gjordes förr...
va "alla andra" sa
spelar det någon egentligen, eller?

Jag är jag
och
du är du

respekt!

Att leva i nuet och ta dagen som den kommer
som tex
att vakna upp av en galen tupp och hans höns
tyst och lugnt för övrigt
solen skiner och tankarna går till vad jag ska göra idag

Jo, jag ska/gjort...

hjälpa mamma... (mitt dåliga samvete försvinner)
klippa buskar
plocka hallon
plocka nykläckta ägg
dammsuga
har tagit en pw bland koskitslukt och blomdofter
hälsat på grannar
gått ut till brevlådan och hämtat post... mysigt med förväntan i lådan
ätit en solig frukost på underbara verandan

När jag nu är, bara lite ;) äldre så förstår jag tjusningen med landet
det gjorde jag inte förr...
visst älskar jag Stockholm, kommer alltid att göra

just nu har jag båda i själen... fantastiskt
men, framtiden får utvisa vad jag får i själen

Känslan att må som jag gör nu
har aldrig funnits, så lite läskigt att få må så här bra är det allt

Jag suger in allt jag kan och försöker
ta in det jag får känna
i min själ

 

 

 

 

jag njuter
gör det du också

Kram







2 kommentarer: