torsdag 23 augusti 2012

fick mig en släng

 
Ja, precis som jag skrev...
 
jag är jag
och
du är du
 
respekt!
 
En del har ju lite svårt för det där...
så självklart fick jag mig en "törn"
det är ok att kasta skit på en del
 
att prata eller inte prata
hur gör du när folk pratar
med dig
 
alla ska passa in i en modell
 
får inte sticka ut
måste vara normal på bygden
 
kommentarer hela tiden
 
dialekten
företagsamheten
rakt på sak
säga vad man tycker
sticka ut i mängden
 
här ska man vara som alla andra
vill jag det eller?
 
nä, blir så trött och sårad
varför inte bara låta vara, liksom
 
Kan jag hantera detta än?
vet ej, vill bara
 
barndoms minnen kommer och går
blir så liten ibland
vill kunna hantera utan att bli sårad
 
att sätta sig i respekt hos dem jag inte haft det tidigare, är kämpigt
jag är inte samma som tidigare
hur gör jag nu?
 
Varför kommentera och inte bara låta vara?
 
Man kan väl bara få vara, som man vill
eller?
 
Jag blev i alla fall tyst, ledsen och åkte iväg... flera mil med bilen
hög musik och tankarna åkte iväg
till den lilla flicka jag en gång var, här på byn
 
när jag vände bilen
vände mitt känsla
de ska inte få som de vill
nu
jag måste kämpa för att vara den jag är
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar