söndag 12 augusti 2012

en dag att känna

Sista dagen innan semestern...

en dag man inte ville jobba

om jag visste

en dag man verklingen inte ville jobba

jobb är jobb... inte alltid så kul

---------------------------------------------------------------

Men nu så...

nu ska jag verkligen ha semester

vill jag lova

Njuta och bara göra som jag vill

självklart med mina kära

längtar som vanligt... mycket

glömma allt vad jobb heter och bara vara

i skogen på landet

njuta av att bara vara jag

och känna vad jag nu känner

idag har min själ röjt runt i mig

 känslorna har varit påtagliga

minnen & känslor

skönt att ha få men

bra människor omkring sig

när det stormar i själen

man sätts på prövningar och blir starkare av dom

men tycker det räcker snart

men...

man rycks tillbaks och man blir påmind

livet ska inte tas för givet

skönt att vara där jag är idag

nu går mina steg bara framåt och "den dära" själen lägger sig

för att sova många måga år

min andra själ går på högvarv och jag njuter

av min underbara nyfunna kärlek

som jag älskar, så mycket

är riktigt tacksam över att jag är där jag är idag

och som jag mår idag har jag nog aldrig mått

gott & ont när man får sig en törn

man blir så glad och njuter av det man har

så...

nu lägger jag locket på och ska ta hand om mig själv

njuta med mina nära och kära

och bara ha det "sketa bra"

för det är jag värd!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar