tisdag 28 augusti 2012

du vet, den där känslan...

 
Skönt...
det tar inte lika hårt som det gjorde förr
 
Så jag går vidare
men...
jag tillåter mig att bli ledsen och framför allt visa det
 
Sen är det bra med det... punkt
 
Ångesten över att behöva lämna detta ställe snart
känns inte skönt. Regnet öser ner och jag mår bra ändå, nästan.
 
En liten, liten... nja, en typ ordentlig uvi har tagit sig upp i njurarna
och har tagit över min kropp... så trött trött
in med piller som tar allt nedanför naveln, tack för den doktorn
Känns så där... men jag överlever
 
Så mysigt att vara här...
vill inte till storstan
vill inte gå upp 04:30
vill inte jobba helger osv osv
 
till jobbet med blandade känslor
till min kära dotter längtas mycket
ok, katten oxå? Ja...
 
men de klarar sig utan mig, jag vet
 
är så lugnt och tyst
har människor runt mig
men ändå tyst här
 
att bara få tänka
fundera och bara vara
höra sina egna funderingar och tankar
känns bra
 
att ha en sån där skön relation
som jag drömt om, tänk... den finns, trodde inte jag
den är alldeles underbart, som jag längtat
att bara få vara tysta tillsammans
att bara få vara...
känna närhet, kärlek
säga puss & gonatt
för att sen somna underbart skönt
som jag längtat
 
hoppas ni sover gott?
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar