onsdag 22 juni 2011

ska väl lyssan då

Var bara ett tips från sjukgymnasten. "Var hemma från jobbet resten av veckan"! tyckte hon då.
Att vara hemma och ta det lite lugnt på jobb fronten, tyckte hon skulle hjälpa. Mot min onda axel/arm.
Svårt det där... lite piller och min inställning till jobbet och livet gör att jag orkar jobba, som jag gör.

Så nu ska jag lyssna lite och försöka vara hemma. Det är ju ändå bara två arb.pass. Kvällspass idag och ett nattpass i morgon, mot fredag. Men söndag, då ska jag jobba. Har jag tänkt i alla fall. ;)

Idag har jag sökt jobb, oxå! Samma som jag har men en tillsvidare tjänst... pratade med mitt fack dvs. Kommunal och han tyckte så.

Måste ju göra nåt, när jag ändå sitter här hemma.

Åh, har fått mitt mobil skydd! Oj, så mycket enklare det blev att hålla i mobilen, som lätt gled ur handen tidigare.
Blev mycket bättre... och snyggare ;)

Och min kära dotter har fått jobb... ha ha mycket att berätta idag. :))
Hon ska börja där jag jobbar. På Neo i Danderyd. Med att jobba med läk.sekr.
Så underbart skönt! Hennes första riktiga jobb och ev. blir det x-tra i höst också. Inte så billigt att ha en arb.lös 20- åring hemma. Även fast jag skulle hjälpa henne så är det lite, lite jobbigt. Är så glad för hennes skull. Och hon blev överlycklig!

Nä, nu slutar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar