lördag 11 december 2010

Pyssel?

Va ska man hitta på idag då?
Fast det kan vara skönt att inte har nåt speciellt att göra heller. Bara vara...
Men jag tror jag ska julpynta lite och göra julgodis...hm, kan vara mysigt och spela julmusik för att få in rätt stämning.. ha ha ha.

Jag blev lite tom igår när jag kom hem. Man inser hur fort livet  kan gå iväg, bara sådär.
När jag kom hem så mötte jag en polis i porten. Självklart frågade jag vad som har hänt i min port. Då säger hon att en person har avlidit. Ops, tänkte jag och tänkte snabbt att va skönt att Jennifer är hos Daniel. Men det var min granne ovanför. Oj oj blev lite chockad! Han och jag var de som hade bäst kontakt bland grannarna. Han kunde ringa på och vilja ha kaffe, socker, mjöl...osv, ja men ni vet. Sådana där grannar som hjälper varandra.

Han var i min ålder, kanske lite äldre. Hade två tonårs barn...hm, känns sorgligt. Fattar inte, var inte längesedan vi sågs.
  
Sen kanske jag är lite känslig just nu. Har hänt mycket på jobbet och så där. Sjuk barn!

Tänk va livet kan gå fort!

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar