söndag 29 augusti 2010

Gluten?


Ja, det är frågan.
Har suttit o googlat lite nu och fått info.
Jag vet inte om jag har det. Men det har varit så här nu i sommar att jag har haft ordentligt ont i magen, svullen och gasig något så fruktansvärt. Ont i form av kramper och har sett gravid ut. Jag har testat o testat om o om igen, att äta bröd- både vitt, grovt och lite gluten bröd som går att köpa. Och, det har bara varit då jag ätit gluten brödet som jag inte har fått ont.

Sen jag nu har fått lite info så faller prylarna på plats, alltså biverkningarna har fallit på plats. Men man vet aldrig. Men just det här med trötthet, deppig och hur magen beter sig så funderar man ju lite. Men jag kommer nog inte äta vanligt bröd igen, inte som förr i alla fall. Det gör så ont så svetten rinner och på jobbet tycker jag att alla barn är iskalla, fast det är jag som är så varm, är inte bra.

I morgon blir det ett samtal till vårdcentralen för att få en tid. Orkar inte mer! Vill veta....men för att få veta så bör man göra vissa undersökningar. Ett blodprov? Ja, självklart, inga problem.
Men, och ett stort MEN.....jag kommer inte att gå med på att göra gastroskopi. Dvs. en undersökning som innebär att läk. för ner ett instrument i halsen och ner till tolvfingertarmmen och tar ett prov därifrån. Har gjort det EN gång tidigare.
Den gången svimmade jag och fick till svar: blödande magsår.
ALDRIG MER I HELA MITT LIV! Gör va ni vill men aldrig mer sån undersökning. Fy o fy! Då får de söva ner mej ordentligt. Så är det bara eller så skiter vi i allt. Då äter jag det som jag mår bra av, ändå. Alla andra undersökningar går bra utom den. Så är det bra :) ha!


Men nu ska vi inte ta ut nåt i förskott. Men vi får se, känns lite jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar