onsdag 12 november 2014

Ledsen i ögat


Alltså, nu är det inte kul!

Har så ont i ryggen och vänster handled.

Strålar, värker och domnar. Kan typ inte lyfta handen eller ta något med den.

Har än dock i dag rört på mig, vilat, varit ute och pysslat osv. En normal dag, alltså. Inte för mycket av varken det ena eller det andra.

Blir galen snart!

Och hos läkaren jag var hos, fick jag inte mycket gehör eller piller som jag vet hjälper. Och som jag hade tidigare när jag hade ont i nacken. Det kändes nästa som hon inte trodde på mig när jag sa att jag har diskbråck i nacken och vet att Gabapentin hjälper.
Har inte alls förståelse för läkare som inte lyssnar på patienten, när de har varit med och känner samt vet vad som hjälper, när man har varit med tidigare. Nonchalant, tycker jag!

Så, ni nu som bor här i kring västra Värmland och läser detta... vart hittar jag en bra läkare? En läkare som har ingredienserna...

Lyhörd
Ödmjuk
Hård
Förståelse
Konkret

Skit samma manlig eller kvinnlig... En bra läkare, helt enkelt. Och vad är det då? Jo, det får ju då personkemin utvisa. Men jag tycker det är bra personligheter att ha dessa om man är läkare. Om man inte lyssnar på patienten, då får patienten det läkaren tror är bra. Som tex. lite Alvedon och Paraflex. Hjälper inte alls! Tänk om hon hade lyssnat... suck.

Nu sitter jag här med små tårar i  ögonvrån och handledsstöd. Och undrar vart jag ska vända mig. Försökt att ringa svägerska, hon vet det där med diskbråck. Henne kan jag prata med.... men hon ville inte svara nu.

Blir så ledsen, när det gör riktigt ont. Blir liksom en stor klump i halsgropen som åker upp och ner. Jag vill ha hjälp. Vare sig jag sitter, ligger eller står hjälper.

Till 25 november känns det länge att vänta, på en liten slätröntgen. Hoppas den kan ge svar och att jag inte behöver komma till denna lilla damen till läkare, igen. Då säger jag nej...

Min dotter sa: - Mamma, du måste bli hårdare, när du är patient. Typ som när du jobbar som undersköterska. Ställa krav!


Äh, nu orkar jag inte skriva mer... En Citodon smakar bra nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar