söndag 24 oktober 2010

Vaken

Vaken och pimplar lite Martini...

Funderar...hm 









Och så lite mörk choklad, självklart! Det är mitt godis nu för tiden. Frånsett cashewnötter, förstås.

Var lite jobbigt arb.pass ikväll. Har ett underbart jobb men oj vad det sätter en på prov ibland. Frustrationen hos de små, små föräldrarna. Som är i total chock! Nu gick allt bra med barnet, tack o lov. Men det var inte kul, alla minuterna. Underbart att ha sådana kollegor som jag har...värdesätter mitt jobb högt. Vilken kompetens och kunnighet. Stolt att få jobba med dom. Och jag vill bara lära mej mera, mera.....är så häftigt.
Livet står ofta på spel...men det går väldigt ofta så bra, så bra. Och det gör att man bara vill fortsätta att jobba vidare. Man får en kick när allt går bra. Ögonen hos föräldrarna....glädjen när de får gå hem med barnet. Det finns inte ord för den känslan....de är så glada.

Idag blev jag glad! Men tankar kommer efteråt...det är lugnt! Jag uppskattar livet så bra idag att jag kan glädjas åt hur slut resultatet blev och det är det viktigaste.
Oj, vilken sjukvård vi har i Sverige! Glad över att vara en del av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar