onsdag 13 oktober 2010

Lite Ny Start...

Ja, nu ska jag försöka förändra lite saker, kring mej själv.

Livet bara rullar på och man tänker inte på vilka positiva förändringar man kan påverka själv. Som kan göra gott för en. Jag tycker jag är på god väg att göra saker, för mej själv. Inatt var det en kollega som undrade varför jag var så snäll. Hm..ja, det kan man undra. Men jag reagerade mest på hur hon sa det. Det kändes verkligen att hon undrade. Jag svarade att någon gång kommer det väl igen, och det tror jag, att det gör. Jag tänker att och framför allt så känns det så skönt för mej själv, att vara snäll mot andra, ställa upp om jag kan osv. Att inte behöva känna hämnd och si o så gjorde du då o då. Att göra det man känner för just här o nu. Att tänka positivt och tänka lite hur man själv skulle vilja bli behandlad.

Men det kändes så skönt att höra det.

Min nu stora förändring då.
Jo, jag ska börja jobba dag pass. Har jag tänkt. Eller jag ska, heter det. Måste göra en förändring. Vill få ut mer av dags ljuset och "se dagen". Få mer tid över för att kunna träna dvs. gå ut och gå mer, en PW då och då. Få ha ett mer socialt liv.
För mej känns det som en stor utmaning då jag har jobbat natt nu, för mej ganska länge. Sen ca. 1 år tillbaka. Och det är ju faktiskt så att det är studerat och forskat kring att ha natt jobb påverkar kroppen negativt. Och det passar inte in i min värld just nu. Negativa saker/händelser el. människor vill jag inte själv påverka att få in i mitt liv. Sen kan det ju alltid hända saker som är negativa men jag vill inte själv styra så att det blir så. Med en positiv inställning och känsla så är det lättare att ta hand om de jobbiga situationerna. Livet är för kort för att gnälla. Tycker jag! ;)
Så nu i natt så lade jag om mitt schema, totalt. Så fr om 1 dec blir det mest dag och kvälls pass. Natt var tredje vecka då jag jobbar tre nätter. Känns så skönt att jag äntligen har kommit till "skott". Har funderat ett tag på denna förändring. Tror det kommer gå bra, känns så iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar