söndag 13 juni 2010

Helgen

Oj, det har varit en helg med mycket pyssel hit o dit.

Det har inte gått så fort, den ihållande huvudvärken har gjort sig påmind hela tiden. Men tidigare i veckan var den outhärdlig. Fy, säger jag bara!
Men till slut måste man ju göra nåt, försökte ignorera den....och dricka mycket. Men men det var ju bara ett bra försök, den e kvar än i dag. Detta lågtryck, säger jag bara.

I fredags var vi ju på spa- massage. Så underbart skönt! Tänkte att ev. kunde huvudet blir lite snällare mot mej men ack så fel jag hade.

I lördags blev det full fart.
Kl. 07.00 flög jag upp. Kl. 08.10 åkte jag och gumman och hämtade bilen som jag skulle hyra. Egentligen för att åka till Gryttjom för att gumman skulle hoppa fallskärm. Men det blev inställt pga dåligt väder. Men vi utnyttjade bil uthyrningen ändå. Var försent att avboka!
Vi åkte först och storhandlade mat. När det var klart åkte vi till Ikea och köpte en vit byrå till Jennifer. Hon var i mycket stort behov av en. Sen hem och packa upp och sortera och in med den mat som skulle i frysen.

Sen fick jag äntligen slumra en stund.
För att fixa till mej och för att åka in och träffa Christina B och delar av hennes fam. Och några av hennes vänner. Vi käkade middag på en cypriotisk restaurang på Vallhallavägen. Som hette just "Cypern". Mycket god grillad svärdfisk!
Därefter gick vi på Kizz konsert!
Så fantastiskt roligt vi hade! Och så bra de är....en upplevelse varje gång. Var andra gången jag såg dom, lika bra nu som då

Och regnet det bara öste ner....tralla la...tralla la...men vi hade kul ändå =))

Bilder! (Men tyvärr av dålig kvalitet = mobilkamera)


Jag o Christina, hennes man Göran och deras dotter Frida. Deras vänner Annica o Sara, som var jättetrevliga och roliga att träffa. Och träffas lär vi göra mer....:))





Konserten avslutades med en fantastiskt fyrverkeri över Stockholms Stadion.

Idag, när vi än så länge hade bilen så stack vi dvs. jag, Jennifer och Tedh till Bauhaus och köpte en matta till balkongen. Lite trevligare så...:)
Sen så åkte vi och köpte lite blommor till Tedh´s mammas gravplats. Tedh planterade lite blommor där så det är fint under sommaren. Blev jättefint!

Sen åkte vi o lämnade bilen. Hyra bil kommer jag definitivt att göra igen.

Hem och skruva ihop gummans byrå och pyssla lite hemma. Det blev så så bra inne hos henne nu. Byrån passade perfekt!


Och nu e det bara att ta det lugnt. Tror jag tar ett glas smultron vin! Nu behöver jag inte tänka på bilkörning...suck!

Oj oj...blev långt det här! Men hinner inte skriva ibland, så det får bli en sammanfattning på söndagarna istället...

Ha en bra vecka och sköt om dej...det är du värd!

En Bra Dag i Morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar