tisdag 1 juni 2010

Dyngkåt och hur helig som helst
En rolig och sorglig föreställning om att vara kvinna

Skrattet och gråten har alltid haft nära till varandra i Mia Skäringers värld. Det blir som vanligt inga oneliners, istället fastnar skrattet i halsen. Som när vi får veta hur Gulletussan blev Gulletussan, eller när vi får veta hur det känns att vara en tioårig flicka och väga 60 kg.

”Dyngkåt och hur helig som helst” är en föreställning där kvinnans historia äntligen får berättas oemotsagd. Genom monolog, stand-up och sång delar Mia med sig av sitt liv, på sitt vanliga, brutalt ärliga vis.


Ja, då har man fått tag på dessa svåråtkomliga biljetter.
Ska bli så kul!
Nåt att se framemot för mej och gumman, i höst.

Sen bokade jag in fredagen, nästa vecka. En spa-massage för oss båda. Det tycker jag vi är värda.

Efter jag vaknat idag så har jag haft så så så ont i huvudet. Fast det är mest spänningshuvudvärk. Vart jobbigt på jobbet och det där med att sova är ju som bekant inte min bästa sida just nu.

Är ledig några dagar nu, sen jobb tors o fredag natt...sen ut med Micke o ta en öl på lördag. Var mycket längesen! Ska bli skönt och bara sitta och slappa och glo på folk ;).

Ha en bra kväll...den blir tidig för mej

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar