onsdag 6 maj 2015

Vart hittar man bra läkare?


Idag har jag käkat piller... nära inpå på varandra

Gabapentin

Snurrigt, vimsigt och trött

Men, jag kan gå med min rygg.

Hade Gabapentin när jag fick diskbråck i nacken. Sen tränade jag bort det eller jag håller i gång så jag inte har så ont, kan man säga.

Nu har jag j-ligt ont i ryggen...Gick till läkare i Charlottenberg för ett tag sen. Hon, kan kalle henne för "nippertippan", skickade mig till en slätröntgen, i Arvika. De såg inget fel.. nä, det är klart. På en sån röntgen ser man ryggraden, inget mer.

Bytte läkare... var inte nöjd med "nippertippan". Kom till en läkare på Verkstan i Arvika. Hans namn var omtyckt och var/skulle vara rutinerad, fick jag höra.

Jo men tjena...

Jag är 1.82 lång... blev lång i den tidiga åldern. Vid 13-års ålder började min "ryggkarriär" hos sjukgymnast, naprapat, kiropraktiker, akupunktur mm. Känner att jag kan min rygg, vid det här laget.

Men, nu tyckte den här rutinerade läkare att jag behövde en föreläsning om hur det är att ha ont i ryggen. Jag satt tyst och lyssnade. Han tittade inte på ryggen utan kollade mina reflexer i benen. Sen var det bra, tyckte han och sa till slut att det är vanligt att ha ont ryggen.
Jag fick inte alls berätta om hur jag har haft det med ryggen eller så. Verkade inte alls intresserad om vilket problem jag hade med ryggen.

Ok, sa jag till slut och gick!

Aldrig mer till den omtyckta och rutinerade läkaren på Verkstaden i Arvika.

Sen lessnade jag och får idag piller av min dotter, som hjälper.
När jag ville ha piller av läkarna, har frågat om det båda gångerna, så har svaret varit nej, det behöver du inte. De har fått journaler från Bagarmossen, så de borde se vad jag har käkat tidigare. Men nej, den orken har de inte.

Nu får jag utnyttja min dotters piller!

Vart hittar man bra läkare, här i väst Värmland då?
Någon som lyssnar på patienten och som är som ett komplement till min kropp. Jag känner ju min kropp bäst! Inte läkaren... Jag vill ha tips, råd och ev. medicin. Jag har levt med min kropp i många år, tror inte läkaren vet mer än jag.

Nästa gång det blir läkarbesök ska det ställas krav och frågor innan, han/hon tar hand om mig.


Bildresultat för ryggont
Skönt att gnälla av sig lite, allvarligt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar