fredag 1 maj 2015

Bröllop


Alltså, det här med klänning och jag. Det hör liksom inte ihop. Men, jag kan tycka att det är kul att vara lite fin ibland. Går ju mest i jeans och t-shirt. Arbetsbyxor eller liknande.

"Bekvämlighetsdamen"

Men det ska bli så kul att få gå på vänners bröllop, om en månad. Det är inte så ofta jag är på sådana tillställningar.

Så är det ju det där med hur klänningen ska se ut osv. Vilka skor och vad ska gubben ha för färg på sin skjorta osv. För jag tycker ju att när man är ett par ska min klänning och hans skjorta ha ungefär samma färg. Lite vett och etikett, där tycker jag. Och så är det snyggt också.

Var i Charlottenberg och kikade lite... fick inte med mig någon hem men tog lite inspirations bilder och fick lite tycke och smak från gubben.



Den här orange klänningen, blev snabbt min favorit. Men, så var det ju det där med magen... den satt bra osv. men, jag får väl dra in magen då. 



Ska kika lite på nätet också. Ev. kanske chansa där och få det hemskickat. Nu har ju jag kikat på långklänningar. Men tack och lov så är klädkoden kavaj och då behöver jag ju inte långklänning. Så, det blir nog en kort till "knänaklänning". Vi får se... vill ju kunna använda klänningen vid senare tillfällen också. 



Sen var det ju det där med present också... men det känns lite lättare iallafall. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar