torsdag 17 oktober 2013

ny blogg


Ja, ni som vet och känner mig vet att jag gillar att skriva. Skriver mycket, även utanför min(a) bloggar.

Och nu har jag startat en ny blogg. En blogg som handlar om mitt stora intresse: Trädgård.

Skuggan bakom rullstolen går mot sitt slut. Och, det är med blandande känslor. Skönt att få ha delat med sig, det som har varit jobbigt.
Men har gått vidare för längesedan. Tanken med den bloggen var att just dela med sig och försöka få människor runt mig att förstå vad jag har varit med om. Det är svårt men jag tror jag har fångat in några.

Men nu, nu går vi mot andra tider och jag har lyckats hitta den stora kärleken i mitt liv, samt på köpet fått en stor trädgård, att pyssla i.
Jag har, som många redan vet flyttat från Stockholm, efter 26 år. Flyttat tillbaka till min uppväxt ort.
Trivs... men oj, så jobbigt det kan vara också. Pratar vi om kultur krock eller? Skillnad på Stockholm och Koppom är stor...

Jag har mina vanor efter 26 år. Men det är så skönt att ha det lite tystare och lugnare runt sig. Har jag blivit gammal nu, eller? Vet inte men.... Oj, vad jag trivs.

Så, nu har jag startat en blogg som handlar just om trädgården, vad jag gör, inte gör och vad som kommer upp och vad som inte kommer upp. Inga krav på inlägg... de kommer då och då. En för mig en njutningens blogg. Som handlar om mina gröna fingrar.

Adress: http://jagochminavaxter.blogspot.se/

Välkomna att kika in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar