tisdag 6 augusti 2013

nä, det var inte kul


Jaha, då var den lilla semester jag hade på en vecka slut. Usch och fy va tråkigt!

Och inte var det kul att komma tillbaka till jobbet heller.

Tänk att det alltid ska finnas personal som är det ena och det andra. Det ska gnällas och tjafsas om allt. Små petitesser som om jag jobba en halvtimme eller inte för att jag ska kunna komma hem. Eller som jag sa: Då behöver ju jag inte jobba alls hela passet!

Mådde dåligt innan semestern pga. av stämningen på jobbet. Mår inte bättre efter en dags jobb efter semestern heller.

Nä, hoppas verkligen att jag får jobb i Arvika på akuten.

Är så fruktansvärt tung jobbat! Motsträvigt och så fast rotade människor. Ska vara så komplicerat och omständigt allt. Alla ska göra allt och det plingar här och där fast det ska vara en tyst avd.

Trodde man måste vara flexibel i detta yrke jag. Men men.... hoppas på nytt snart. Och ev. Norge jobb.

Suck och stön... snart dags igen. Är så skönt att skriva och gnälla av sig ibland.

För jobbet är ju så himlans kul! Att få hjälpa ett litet barn till livet är fantastiskt. Och ge råd och stöd till en nybliven familj och se deras ivriga ögon är en lycka.


Så, nu ska jag göra det jag är bäst på...

Tänka positivt och göra det bästa jag kan för de familjer jag har hand om.


1 kommentar:

  1. Vill bara skicka en STOR KRAM!!!...
    Fd nattkollega på DS

    SvaraRadera