onsdag 19 december 2012

när det är som bäst...

 
Ska man ha värken från helvetet!
 
Går och lägger sig och tycker att
imorgon, då ska jag ha en riktigt bra dag
 
ska göra allt det som jag inte har gjort,  
innan jag åker till värmland
 
städa, packa, tvätta, handla, färga håret, skicka räkningar mm
 
vaknar och snozzar vidare
i flera timmar
länge länge
vill inte vakna,
värker i hela armen, från nacken
"donka kulan" rullar upp och ner
 i en liten, liten nerv
tummen lever sitt liv, finns- finns inte
där nere har nålarna sitt liv, det sticks i handen, i tummen
 
varför nu?
varför jag?
 
förra året grät jag mig igenom både
jul och nyår
av värk
jag orkar inte nu
vill inte nu
 
har jag inte haft nog med motgångar nu
är inte så stark längre
 
orkar inte mer
 
ser fram emot våren, verkligen
då ska jag börja leva mitt andra liv
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar