torsdag 3 februari 2011

StressTorsdaga

Skulle ha varit hos hjärnskrynklare men nä, jag orkade inte idag. Avbokade.
Tar det en annan dag. Känner mej stressad....
Ska ju jobba x-tra pass idag. Ville sova ut! Ja ja.... eller hur?

Va händer...? Jo, när jag vaknar av att brevbäraren formligen dunkar ner posten i brevlådan, så vaknar jag. Av någon anledning rusar jag upp o får se att halva kylskåpet är.... BLÅTT, BLÅTT o åter BLÅTT!!!!
Då har blåbärs lådan haft någon spricka i sig och det har då runnit ut blåbärs saft ut i hela kylskåpet...ner runt frysens kanter och ner på golvet.... f-n, f-n tänker jag och blir hyper stressad.

Nu hör det till saken att jag hade tänkt göra mat låda oxå. Stress, stress.... suck.
Men vilken tur att jag är kvinna. Jag tar ena armen med tillhörande hand och torkar upp blåbärs upplevelsen. Samtidigt som jag med den andra delen vrider på spisen och lagar till en kycklingrätt... med coscos.

Ops. sen var allt liksom klart. Och jag kunde hoppa in i duschen och spola av mej blåbärsfärgen, som fastnar som klister.

Men märkligt! Detta kan jag blir hur stressad av som helst. Men....
Jag har ett jobb som ibland kan upplevas som super stressigt när det kommer in jättesjuka barn och det blir mycket att göra och pulsen går upp och ett adrenalin på slag som heter duga.
Nä, då..... då blir jag lugnt och koncentrerad och tar en sak i taget, för det mesta iaf. Finns undantag.
Fattar inte.... men det är väl så att i mitt jobb kan man inte snurra runt o valsa runt över lite spilld blåbär... ;)

Nu havregryns gröt med systers hemlagade jordgubbssylt... så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar