söndag 12 januari 2014

det är så här det ska vara vinter

 
Åh, vilken härlig dag! Älskar detta väder... lite kallt och lite snö. Fast det kunde vara lite, lite mera snö. Annars perfekt!
 
Så, idag åkte gubben till skogen och jag tog en skön promenad. Och bara njöt! Andas in kall, frisk och fräsch luft. Oxytocinet var på topp och jag mår så bra när jag får vara ensam, ibland. Tänka fritt och bara vara...
 

 
 
Ångrar inte så mycket att jag flyttade från storstaden när jag ser dessa bilder. Fantastisk omgivning som jag har runt omkring mig nu. 




 
Efter några kilometer var det dags att vandra hem åt...
Tänk, här bor jag. Älskar att bo här...
 
 
Först en kopp kaffe och njuta lite extra av solen, måste passa på när man går inom hus och jobbar hela dagarna. 

 
Och sen mata de små vila fåglarna. Det blir ju svårare och svårare för dem att hitta mat nu, när snön kommer. Ska göra några egna blandningar också framöver med cocosfett, solrosfrön och nötter. 


 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar