onsdag 21 november 2012

känslor upp & ner

 
Ja, en gång mamma alltid mamma
 
undrar vad jag har
för dotter ibland
 
hon är så älskad och mycket nära vän
ja, faktiskt
 
men, oj oj oj... vad hon ger mig bekymmer
 
vi var på hud mottagningen med hennes blåmärken
"men oj, vad har du gjort"
"vi har aldrig sett något sådant"
säger en vänlig läkare
 
suck och stön
vad är det för fel...
positivt, det börjar blekna
försvinna... yeeyy!
 
------------
 
Och som jag längtar
men nu är det dags igen
 
imorgon
efter jobbet
då bär det av, igen
 
älskar känslan att få packa väskan
 och pirret i magen som infinner sig
älskart
 
två hela veckor kan kännas väldigt långt
eller hur?
 
i mitt fall är det så
ska jag överleva detta pirr länge eller?
 
Nope, det ska jag inte...
 
till våren händer grejer...
och som jag längar att få packa
låda på låda på låda
 
ser mycket fram emot det
känslan att något så stort, positivt ska hända mig
gör att pirret inte kommer att gå över så lätt
en känsla bara
 
älskar min känsla
ska känna den varje dag nu, tror jag
 
yes, så blir det
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar