måndag 10 september 2012

fördelar & nackdelar

 
Det här med
du
och
jag
 
är det skillnad
 
?
 
Ja, för vissa är det, det
tycker jag
 
hur vi blir behandlade osv.
 
vissa får
fördelar
vissa får
nackdelar
 
vad är bäst
 
vad lär man sig mest av
svårt det där
 
för alla behandlas vi olika
i samhället
 
jag vet
jag har varit med om det
blickarna som snurrar
om att jag inte ska vara där
 
orden som
säger att jag ska vara tyst
 
att jag får
men
inte du
 
för och nack
delar
 
vad är bäst
 
?
 
jag tar nackdelar
de är jag mest van
så att säga
 
blir härdad
blir så mycket starkare
klarar av saker bättre
vet vad man ska göra i situationer
där andra står handfallna
typ
 
skulle va kul med en
fördel
och "glida på bananskalet" ibland
 
eller vad tycker du
 
?
 
behandla andra, som du själv skulle vilja bli behandlad
eller
hur vill du bli behandlad
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar